fredag 16 april 2010

Pelarkörsbär

Pelarkörsbär "Amanogawa". Inhandlat under gårdagen på Andreassons plantskola i Halmstad efter beställning. Ska göra uteplatsen lite mer ombonad men inte för stort precis vid trappan. Inbillar mig att det ska bli perfekt! Studsmattan i bakgrunden med man och dotter får vara ett av de fula vårtecknen i trädgården (syftar då endast på studsmattan och inte "innehållet")....

Scilla

Fina tulpanblad där jag väntar med spänning på hur blomman ska se ut! Skulle enligt förpackningen blomma mars-april, men efter denna vintern gäller nog inte samma regler....

1 kommentar:

  1. Pelarkörsbäret är en "goding" som nog kommer att bli fin där. Jag njuter av grannens.

    Studsmattan det finns inte mycket som är fulare att ha i en trädgård. Vi monterade ner och slängde våran i höstas efter många års "lidande" från min sida och en totalt förstörd gräsmatta. Men vad gör man - är dottern (numera 21år)tävlingsgymnast så "måste" man ju ha en studsmatta. Att den dessutom fick sällskap av en pool med en diam. på 4.60 gjorde ju inte saken bättre. Nu är båda borta, det har sina fördelar med barn som blir vuxna =P Och trädgården är återerövrad av maken och mig.

    SvaraRadera