fredag 28 maj 2010

Gaffelolvon, körsbär och dagens trädgård

Jag har länge funderat på ett Viburnum Furcatum, gaffelolvon, och plötsligt snubblade jag nästan över ett i växtbutiken! Det fick så klart följa med hem och ska snart ner i jorden.

Ett pysslingkörsbärsträd, "Stella" på svagväxande grundstam (GiSelA), fick också följa med hem. Ska bli 2-3 meter.


Nävan "Ballerina" blommar fint!


Även nävan "Johnson´s blue" har börjat blomma.


Allium på väg....


...att slå ut!


De knallröda knopparna på rosen "Louise Bugnet" slår ut till kritvita blommor som doftar underbart!


Tulpaner som kämpar sig upp i gräsmattan.

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt prydlig trädgård du har! Funderar själv på ett hybrid-kejsarolvon...
    Trevlig helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vilaj plantera fler träd. MEN först måste Tujorna på framsidan bort! Bearbetar maken så ofta jag bara kan och hoppas att han snart går med på det bara för att slippa höra "tjatet" Så läckert med en ros vars knopp är röd men blommar i vitt. Ha en fin helg / kram gittan

    SvaraRadera
  3. Det där med att bearbeta maken är mitt stora bekymmer i dagsläget när det gäller trädgården! Allt kan man inte göra själv, så är det bara. Lycka till med bearbetningen!

    louise

    SvaraRadera