måndag 7 juni 2010

Det tar sig!

Staketet tar sig sakta men säkert. Eller egentligen går det rätt fort just nu, det är bara det att det stog still ett tag med bygget. När det gäller stubben får jag bara erkänna att min man lyckades med det jag såg som omöjligt, nämligen att hugga bort den med yxa för att sedan få plats med en plint. Irriterande att det ska vara sådan skillnad mellan män och kvinnor...

Det kommer lite före och efterbilder när allt är klart men här är en smygglimt av hörnan. De vita flingorna på marken är den gamla apeln ovanför som snöar!

Jag längtar till min nyplanterade busk/trädpion ser ut som min mammas! Den har gigantiska blommor och är vacker även regntyngd.

4 kommentarer:

  1. Inte är det skillnad på män och kvinnor, det handlar om viljan "hihihi" och då är vi smarta som låter männen "klara av det". Men det ser ut att bli fint!
    Sån snö har jag också, min 60 år gamla apel fäller mängder och dagens regn gjorde att allt hamnade på gången inunder. Jag som sa så sent som igår att det mesta verkade ha blåst bort i år. Nu får jag allt sopa ändå för vi har blommor i drivor.

    SvaraRadera
  2. Kul att det går framåt nu. VIsst vill mna att det ska vara klart meddetsamma?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skönt att få upp staket! (mot grannen eller hur?)Antar att det kommer en bild på rabatten när du fått ner växterna i jorden.

    Det händer inte mycket med min blogg. Har en tuff period med envisa, energiska barn så jag har ingen energi över till bloggen tyvärr...
    Hänger gärna med här hos dig och låter mig inspireras! Ska försöka få in lite bilder endera dagen. Det blommar ju så vackert i trädgården just nu och mer har vi att vänta!

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen lovande ut! Ser fram emot det färdiga resultatet!
    Kram, Monica

    SvaraRadera