onsdag 30 juni 2010

Kvällens...

...projekt blev ett syltprojekt efter att ha sprungit på billiga jordgubbar under dagen! Det svåra var att hitta syltsocker. Jag svär över det varje år - ska det vara så svårt för butikerna att räkna ut att det går mycket syltsocker under syltsäsongen! I år blev det napp i fjärde affären och då köpte jag deras tre sista paket, hade behövt ett till.


Det jobbigaste är gjort, allt snoppat och klart för grytan.


Kladdigt men enkelt.

Klart! Ännu ett pannkaksår är säkrat på syltfronten...
Godnatt!

4 kommentarer:

  1. Ser gott ut.
    Nu har jag lärt mig något nytt :). Visste inte att det fanns något som heter syltsocker.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Härligt! Visst känner man sig duktig när man gjort något sådant?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag hade ju ett och ett halv paket! Nästa gång får du ringa och fråga!

    SvaraRadera