tisdag 16 augusti 2011

Kvällens blandade...

Tackar för responsen på mitt förra inlägg. Vi får se hur det blir med bloggandet, men visst är det roligt så länge man inte låter sig stressas av det. Antagligen kommer jag inte kunna låta bli...

Delar av min Ö. Min gamla järnsäng från barndomen syns tillsammans med hemmasvetsad eldkorg och hemmagjort N (av maken). Runt ön växer avenbok sedan hösten 2010. På ön växer två gräs och en ros.



Jag har även en sådan här tunna som regnvattentunna men i dessa två har vi borrat hål i botten för att kunna plantera. En syren och en kornell bor här.



Julia correvon blommar på i sin rostiga klätterställning.




Mina gladiolus har precis börjat blomma. Tar upp lökarna på hösten, förvarar dem helt torra utan jord i frostfritt garage och petar ner dem igen på våren.



Ilse krohn superior gillar jag mer och mer. Klättrar fint på nya rosenbågen.




Min Ö i helfigur. Den firar snart ettårsdag tror jag! Förra sommaren fanns det bara gräs här...




Rudbeckian lyser upp även om den kan kännas lite "illig" (säkert inget riktigt ord, men ni förstår nog...) ibland!


Idag har jag grävt. Jag vet. Jag skulle inte gräva. Fast det är ingen ny rabatt. Inte egentligen. Snarare lite förfining av något redan befintligt. Nästan i alla fall...

10 kommentarer:

  1. Så du har egentligen inte ens grävt =)
    Så duktig du är som plockar upp gladioluslökarna på hösten, det gör inte jag. De som kommer tillbaka år efter år gör det och de andra... (slipper) Jag vet, jag är en latmask när det gäller lökar och knölar som ska plockas upp "hihihi"

    Jag gillar verkligen dina zinktunnor - sååååå snygga!!! Och kornellen mmm... Får nog se till att köpa något brokbladigt till min trista entrérabatt =P Maken och jag ska ut på "äventyr" i Helgen (det betyder på plantskolebesök över åsen)
    Kramelikram gittan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för hälsningen hos mig!
    Jag har inte tittat in här förrut det vet jag säkert för den där ön du gjort är ju verkligen inspirerande!Tänk när avenboken växt till sig då kan du ligga o mysa i sängen.
    O allt rostigt o jag gillar det!
    Hoppas du fortsätter blogga jag har ju missat allt så du kan ju alltid visa nått igen.
    Det gör jag ibland för det kommer ju alltid nya som tittar in :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Din ö är ett mästerverk i trädgårdskonst! Det måste väl mostsvara din alldeles vildaste förhoppningar om en trädgårdsö! Underbart.

    Och att blogga tycker jag är så skönt - jag blir inte stressad av det, man gör ju så mycket man vill och man gör det när man vill och vill man inte så hoppar man över det ett slag......fenomenalt sätt att kommunicera när andan faller på!

    Så jag hoppas att du inte låter dig stressas utan att vi får följa ditt trädgårdsår!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Din ö är så fin! En liten oas som om några år kommer erbjuda en privat svär där ingen kan se... Underbart!

    Jag är dessutom helt förälskad i dina tunnor! Så fina!

    SvaraRadera
  5. Där ser du! Det finns alltid något nytt att visa! Vad det nu är du "inte" har grävt...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Vad ön är fin och n:et gillar jag. Dessa skulle han kunna sälja. Klematisen julia köpte jag i år//Britt

    SvaraRadera
  7. Åh, din ö är underbar! Så fin, vilken härlig idé! Jag vill också ha en make som kan svetsa...

    Förstår precis vad du menar med "illig". Härliga solgula blommor har jag varit lite feg för i min trädgård. Men nu när dotterns solros blommat så fint mot allt blått vill jag ha med "ill"!

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Gillar din ö, eller cirkel skulle jag kalla den. Du vet väl att det är poppis med cirklar:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ön är redan vacker, ska bli roligt att se hur den ser ut nästa år...ett skäl till att fortsätta :-)
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  10. Hejsan, vad roligt att jag hittade hit, ännu en fin blogg och din ö gillar jag riktigt mycket. Jag lägger till mig som följare.

    //Jessica

    SvaraRadera