tisdag 27 september 2011

Pallkrageröra och carmencitarönn


Vilka dagar vi har just nu! Verkar som stora delar av landet har bästa trädgårdsvädret och det är bara att njuta så länge det varar! Mina pallkragar är verkligen lite huller om buller just nu, både i och utanför! Mitt i jordgubbarna växer mangold med full kraft och utanför växer frösådda purpurklätt som jag inte riktigt har kunnat med att rensa bort.

Jag funderar på hur länge man brukar hålla på att klippa gräset? Jag klipper bara på helgen nu och det är skönt, annars är det ungefär var tredje dag under säsongen som det behöver klippas till. Det gör mycket för helheten med nyklippt gräs.

Funderar också över min underbara rosa ros som inhandlats namnlös. Den är så vacker och doftar otroligt starkt! Här är den på väg att slå ut, den blir betydligt fylligare. Skulle kunna vara en easy elegance ros?


Min lilla carmencitarönn planterades bara förra året så den är inte så stor ännu, men redan en favorit. Den är planterad bredvid en uteplats och nedanför en annan uteplats så jag ser den bra från olika vinklar, gillar det!


Det hänger små glasdroppar i den som gnistrar fint i solen, de syns inte så bra här men finns där!

6 kommentarer:

  1. Håller verkligen med om att nyklippt gräs gör mycket för intrycket, och du har alltid så välansat och fint. Nu förstår jag varför. Klippa var tredje dag. Jisses! Det skulle jag aldrig orka. För mig tar det minst en och halv timme varje gång. Och då har jag ändå åkgräsklippare!

    Ha det bra och klipp på. Kram!

    SvaraRadera
  2. Carmencitarönn med örhängen...jag klickade upp bilden och visst syntes dropparna. Alltså dessa rönnar - jag älskar dem alla och din ser verkligen fin ut. Kul när de växer på ett vackert sätt.

    Kramar Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag gillar din lilla rönn! Extra snygg med blinget i! ;) Din trädgård är verkligen underbar. Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Hade inte det nyklippta gräset gjort så mycket på trädgårdens helhetsintryck då hade nog hoppat över klippningen ganska ofta =) Hur länge man klipper... jag klipper sålänge det växer och vädret tillåter det. Jag hoppas det härliga vädret håller i sig ett par veckor, det har vi gjort oss förkänta av efter allt regnande vi fått utstå. Ha en bra dag / Kram gittan

    SvaraRadera
  5. Mycket fint fortfarande!
    Här hade vi 23 grader i dag. Man tror knappt det är sant.
    Gräset klipps ungefär en gång i veckan nu, eller knappt det.

    Kram!

    SvaraRadera